בכנס Oracle CloudWorld Tour שנערך בדובאי הכריזה חברת אורקל על שדרוגים משמעותיים בתחום הבינה
המלאכותית הגנרטיבית ב-Oracle Fusion Cloud Sales , אפליקציית ה-Sales של אורקל. הכלים החדשים
נועדו לפשט את תהליכי המכירה, להפחית משימות שגרתיות ולאפשר לצוותי מכירות להתמקד בבניית
קשרים משמעותיים עם לקוחות.
החידושים כוללים מספר סוכנים מבוססי AI שמפשטים תהליכים שגרתיים ומעלים את רמת
הפרודוקטיביות:
– ניהול תקשורת לקוחות: סוכן שיוצר הודעות מותאמות אישית ללקוחות, תוך התאמה לטון
ולשפה של הקהל, ומוודא שהן עוקפות מסנני ספאם.
– ניהול רשומות לקוחות: סוכן שמארגן ומעדכן את כל המידע על תיקי הלקוחות, כולל סיכומי
פגישות ופריטי פעולה, ומזין את הנתונים באופן אוטומטי למערכת כדי לשפר את שיתוף הפעולה
בצוות.
– עוזר בינה עסקית ללקוחות: מספק סקירה הוליסטית של תיקי לקוחות, כולל פעילות אחרונה,
סטטוס חוזים ואפילו "מדד סנטימנט" – הכל מבוסס נתונים שמגיעים ממחלקות המכירות,
הכספים ושרשרת האספקה.
– יכולות תמיכה רב-לשונית: מאפשרת לצוותי מכירות לפנות ללקוחות בכל שפה, בעזרת יכולות
תרגום ואינטראקציה חכמה.
לדברי רוב טרקוף, סגן נשיא בכיר באורקל, "תהליכי המכירה היום עמוסים במטלות שמפריעות לצוותי
מכירות להשקיע זמן במה שחשוב באמת – הלקוחות. הכלים החדשים מבוססי AI משחררים את צוותי
המכירות מהעומס הזה ומאפשרים להם לבנות קשרים משמעותיים יותר עם לקוחות ולהגביר את
האפקטיביות שלהם".
לפי נתוני Gartner, בינה מלאכותית יוצרת (GenAI) "מעצבת מחדש את הנוף הטכנולוגי של תחום
המכירות, תוך שהיא מציעה פתרונות חדשניים כמו מציאת לקוחות פוטנציאליים, ניתוח מכירות, חיזוי
והעצמת מכירות. כלים המבוססים על יכולות GenAI משולבים בתרחישי שימוש מגוונים בכל פונקציית
מכירות, ותומכים בעדיפויות מרכזיות כגון הגדלת הכנסות, אופטימיזציית עלויות, חיזוק אסטרטגיית
GTM והפחתת סיכונים".
עוד מציינת Gartner כי "עד שנת 2026, ארגוני מכירות B2B המשתמשים בטכנולוגיות מכירה מוטמעות
המבוססות על בינה מלאכותית גנרטיבית יפחיתו את הזמן המושקע בהכנה לפגישות עם לקוחות
פוטנציאליים ביותר מ-50%".
