yes ופלאפון מפרסמות היום (רביעי) את דו"ח הרגלי הצפייה והגלישה של הישראלים במהלך 2024 והשפעות המלחמה על אלה. בין הממצאים עולה כי המלחמה הזניקה את השימוש בטלגרם, שעות הצפייה היומיות בטלוויזיה עלו והשידורים על חיסול נסראללה היו הנצפים ביותר השנה.
על פי נתוני yes עולה כי המלחמה השאירה את הישראלים צמודים למסך לאורך כל השנה: שעות הצפייה למשק בית בשנת 2024 עמדו על 10.8 שעות ביום בממוצע – ירידה לעומת כ-12 שעות בתחילת המלחמה באוקטובר 2023 אך עלייה לעומת שנים קודמות: 10.1 שעות ו-9.2 שעות בשנים 2023 ו-2022 בהתאמה. עם התעצמות החזית הצפונית בחודש אוגוסט נרשמה עלייה קלה נוספת למעל 11 שעות צפייה מדי יום.
חדשות ורשתות חברתיות
תוכניות החדשות והאקטואליה רשמו שיעורי צפייה גבוהים ב-13% בממוצע לאורך השנה בהשוואה לתקופה שטרום המלחמה. שיאי הצפייה ב-2024 נרשמו בחודשים ספטמבר –אוקטובר, עת כניסת צה"ל ללבנון, עם עלייה של כ-20% בהשוואה לימי שגרה.
על פי נתוני סקר מיוחד שערכו yes ופלאפון באמצעות מכון המחקר the point2 עולה כי 43% מהישראלים מתעדכנים בחדשות לפחות פעם בשעה – שעתיים – ירידה קלה מ-51% כפי שנרשם בתחילת המלחמה. אחד מכל חמישה ישראלים מתעדכן בחדשות מדי חצי שעה לפחות.
הרשתות החברתיות מהוות את הפלטפורמה העיקרית לצריכת תכנים חדשותיים: 78% מהישראלים ציינו כי נוהגים להתעדכן בחדשות באמצעות פייסבוק, אינסטגרם, טלגרם טוויטר וטיקטוק. 70% אמרו כי ערוצי הטלוויזיה מהווים את מקור המידע החדשותי אותו הם צורכים, ו-60% ציינו כי אלו אתרי האינטרנט. לצד זאת 54% מהישראלים סבורים כי הרשתות החברתיות אינן מספקות מידע אמין.
אחד מכל חמישה ישראלים מודה: "העברתי פייק ניוז"
על פי נתוני סיכום השנה של פלאפון, טלגרם היא האפליקציה הצומחת ביותר השנה עם גידול של 42% בשימוש בהשוואה לשנה שעברה, כאשר שיאי השימוש באפליקציה נראו בשני ערבי התקיפה האיראנית בישראל ב-14 באפריל וב-1 באוקטובר.
אחד מכל ארבעה ישראלים סיפר כי הוא העביר למשפחה או לחברים אזהרה שקיבל ברשת והוא לא היה בטוח לגביה. אחד מכל חמישה ישראלים מודה כי הוא העביר פייק ניוז – מידע שבדיעבד התגלה כשקרי.
המלחמה אילצה אותנו להשאר השנה בבית ולקיים פגישות מרחוק – מה שגרם לשימוש באפלקיציית ZOOM לזנק ב-20% השנה. השימוש ביוטיוב, בטיקטוק ובאינסטגרם רשם עלייה של 6% בכל אפלקיציה.
לעומת זאת, 2024 הייתה שנה קשה לחיי האהבה ולתיירות – מה שהוביל לצניחה בשימוש באפליקציות טינדר ובוקינג – ב-21% וב-15% בהתאמה. גם אפליקציית התחבורה הציבורית מובייט רשמה ירידה של 7% בשימוש השנה בהשוואה ל-2023.
גלישה ומתקפות פישינג
עוד עולה מנתוני פלאפון כי נפח הגלישה הסלולרית לכל מנוי קפצה ב-2024 ב-11% כאשר מנויי דור 5 גולשים יותר ממנויי דור 4. עוד נמצא כי במהלך 2024 נרשמה עלייה של מאות אחוזים במתפות DDoS ועלייה של 31% בניסיונות פישינג.
דרור בהט סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון . קרדיט רמי זרנגר
דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון: "בסיכומה של שנת מלחמה, אנחנו מוצאים את הישראליים מלאים בדאגות, מכורים לדרמה ישראלית, ומאוד פטריוטים כך עולה מדו"ח נתוני הצפייה והגלישה של yes ופלאפון לשנת 2024. השנה האחרונה הייתה שנה שבה המציאות גברה על כל תסריט שיכולנו לדמיין ושינתה משמעותית את צריכת התוכן ומאפייני הגלישה של כולנו: היא ריתקה את הישראלים למסכים – עם הרבה מאוד חדשות, לצד רגעי גאווה ישראלית ופטריוטיות. למרות השנה המטלטלת שעברנו, מרבית הישראלים נשארים אופטימיים ומתכננים לטוס לחו"ל בקרוב ולחרוש מחדש את המדינה היפה והאהובה שלנו".