"קמעונאים שאימצו בינה מלאכותית וסוכנים אוטונומיים כבר רואים את היתרונות שלהם, אבל הכלים האלה יהיו קריטיים עוד יותר בשנה החדשה"

סיילספורס, חושפת דו"ח חדש ממנו עולה כי המכירות במהלך חודש הקניות והחגים בעולם, זינקו לשיא של 1.2 טריליון דולר בעולם ו-282 מיליארד דולר בארצות הברית. בנוסף, הן צרכנים והן קמעונאים עשו שימוש בבינה מלאכותית ובסוכנים אוטונומיים כדי לשפר את חוויות הקנייה במהלך חודשים אלו.

הדו"ח מצביע גם על כך שעונת הקניות הונעה בעיקר מעלייה ברכישות במובייל וברשתות החברתיות לצד עלייה בהוצאות הצרכנים לאחר חודשים של חיסכון במחצית הראשונה של 2024.
הנתונים בדו"ח מבוססים על פעילות של למעלה מ-1.5 מיליארד קונים ברחבי העולם.

כיצד השפיעה הבינה המלאכותית על הקניות?

מהדו"ח עולים מספר נקודות ותובנות מעניינות:

– 229 מיליארד דולר ממכירות האונליין הגלובליות הושפעו מבינה מלאכותית ומסוכני AI בצורה של המלצות למוצרים, הצעות ממוקדות ותמיכה בשירות לקוחות בשיחות.

– 19% מהרכישות בתקופה זו הושפעו מצרכנים שתקשרו עם AI וסוכנים, עלייה של 6% ביחס ל-2023.
השימוש הקמעונאי בכלי בינה מלאכותיות כמו סוכנים גדל ב-25% במהלך חודשי הקניות בהשוואה לספטמבר ואוקטובר ב-2024.

-קונים השתמשו בצ'אט מבוסס בינה מלאכותית וסוכנים לשירות לקוחות ב-42% יותר ממה שהם עשו במהלך חודשי הקניות של 2023.

שיעור ההחזרות גדל במהירות

נושא נוסף שמתייחסים אליו בדו"ח הוא נושא ההחזרות. בדוח עולה כי הוא כי שווי של יותר מ-122 מיליארד דולר ברכישות גלובליות כבר הוחזרו, מדובר בעלייה של 28% משנה שעברה.

לפי הדוח, הגידול נובע בחלקו מהתנהגויות מגמתיות של צרכנים כמו קניית פריטים במידה אחת גדולה ומידה אחת קטנה יותר מהרגיל.

בהיבט זה, חוזים בסיילספורס כי סביר להניח שהקמעונאים יראו את המספר הזה ממשיך לצמוח לכ–133 מיליארד דולר – מה שמעניק הזדמנות חשובה למותגים להשתמש בסוכנים כדי להפוך את תהליך ההחזרות לקל יותר ומותאם יותר לצרכי הלקוח הספציפיים.

נתוני סקר Salesforce החדשים מצביעים על כך ש-75% מהקונים בארה"ב מעוניינים – ושליש מעוניינים מאוד – בשימוש בסוכן בינה מלאכותית לטובת השלמת החזרות והחלפות.

השפעת המדיות החברתיות במכירה

קמעונאים המשתמשים באסטרטגיות של מכירה במדיות החברתיות ראו ש- 20% מהמכירות העולמיות בחודשים אלו התבצעו באמצעות פלטפורמות כמו TikTok Shop ואינסטגרם.
המדיה החברתית כערוץ המפנה תנועה גדלה גם היא ב-8% בשנה, והובילה 14% מכלל התנועה לאתרי מסחר אלקטרוני במהלך העונה.

"לקמעונאים היו חודשי קניות חזקים מאוד, אך עלייה של 28% בשיעור ההחזרות בהשוואה לשנה שעברה היא סיבה לדאגה מסוימת", אומרת קיילה שוורץ, דירקטור Consumer Insights בסיילספורס. "קמעונאים שאימצו בינה מלאכותית וסוכנים אוטונומיים כבר רואים את היתרונות שלהם, אבל הכלים האלה יהיו קריטיים עוד יותר בשנה החדשה מכיוון שהקמעונאים שואפים לצמצם את ההפסדים בעקבות ההחזרות וליצור קשר מחדש עם הקונים".

חדשות טכנולוגיה, בינה מלאכותית, סייבר ועוד - TechZ

תפריט נגישות