חברת התוכנה Zoho הציגה היום את הדוח שלה "מצב הפריון ושיתוף הפעולה בישראל 2024״. המחקר, שכלל למעלה מ-300 משתתפים מתעשיות שונות בישראל, סקר את האתגרים העומדים בפני המשק הישראלי.
מהדוח עולה כי מודל העבודה ההיברידית היא הגישה השלטת בישראל, כאשר 63% מהמשיבים עובדים גם מרחוק וגם ממקום העבודה, בעוד 30% מהמשיבים עובדים באופן מלא ממקום העבודה ורק 7% עובדים מרחוק לחלוטין.
על פי הדוח, המכשולים העיקריים ליעילות הם: מידע המפוזר על פני יותר מדי יישומים (66%), שעלול לגרום לעייפות דיגיטלית (62%), וחוסר יכולת לתקשר ביעילות עם צוותים אחרים (55%).
רוב העובדים (49%) משתמשים ב-1-5 יישומים, בעוד 32% משתמשים ב-5-10 יישומים ו-19% משתמשים ביותר מ-10 יישומים. עובדים ממקום העבודה מאופן מלא נוטים להשתמש בפחות יישומים, כאשר 68.5% משתמשים ב-1-5 יישומים בלבד, בהשוואה ל-40% מהעובדים ההיברידיים ו-55% מהעובדים מרוחק.

היישומים הנפוצים ביותר בקרב המשתמשים הן יישומי פרודוקטיביות ושיתוף פעולה (57%), ואחריהם ניהול פרויקטים (46%) ומשאבי אנוש (43%). יש לציין כי רק 33% מהמשיבים משתמשים בדאשבורד (לוח מחוונים) אחד כדי לעקוב אחר משימות, בעוד 53% עוקבים אחר משימות באופן ידני.
המדד החשוב ביותר לשיפור הפרודוקטיביות על פי המחקר הוא קלות הגישה לנתונים רלוונטיים (63%), לאחריו אימוץ טכנולוגיות חדשות כגון AI (57%), ושימוש ביישומים מותאמים אישית לתהליכים פנימיים (49%). דבר המצביע על הצורך בפלטפורמה מאוחדת מחוזקת ביכולות AI. למעשה, 45% מהמשיבים ציינו מעבר בין יישומים רבים מדי כחיסרון תחרותי, יחד עם אי שימוש בבינה מלאכותית (41.5%) והיעדר גישה למידע רלוונטי (41%).
“תקשורת אפקטיבית ושיתוף פעולה חלק הם חיוניים לא רק בסביבת עבודה היברידית, אלא גם במודל עבודה באתר,” אמר פרם ולומני, מנהל שותף, צמיחה אסטרטגית, Zoho MEA. “עם זאת, כאשר כלי שיתוף הפעולה אינם משולבים היטב במערך הטכנולוגי הכולל, הם עלולים לפגוע בפרודוקטיביות. ככל שיותר עסקים מכירים באתגר זה, עולה הביקוש לפלטפורמות שיתוף פעולה מאוחדות עם יכולות AI מתקדמות. בישראל, אנו רואים עלייה משמעותית באימוץ פלטפורמות מאוחדות, כמו Zoho Workplace, המאפשרות לארגונים להתגבר על חסמי פרודוקטיביות, להפחית עומס דיגיטלי ולממש את מלוא הפוטנציאל של כוח העבודה שלהם״.
העסקים הישראלים מנסים להתעדכן בנוף הטכנולוגי המשתנה כש-55% מהנשאלים אמרו כי הארגון שלהם אימץ פתרון חדש מאז 2022, כאשר האימוץ הגבוה ביותר היה של בינה מלאכותית (45%). עם זאת, עם זאת, ההתקדמות הזו אינה נטולת מכשולים. זמני הטמעה ארוכים (64%), עלות תוכנה גבוהה (50%) ועלות אינטגרציה גבוהה (43%) ממשיכים להוות אתגר עבור ארגונים השואפים לחדשנות.
עם העלאות מחירים מצד רוב הספקים הגדולים, אימוץ טכנולוגיות ארגוניות הפך למשימה יקרה וקשה להשגה. מבין המשיבים שאמרו כי אימצו טכנולוגיה חדשה, 60% ציינו שלא יכלו להרשות לעצמם תוכנה שענתה על דרישותיהם, ו-24% אמרו שהם החליפו ספק בגלל עליית מחירים של הספק הקודם. השיקול המרכזי עבורם בעת בחירת התוכנה החדשה היה קלות השימוש (58%), מיד לאחר מכן המחיר (56%).
ממצאי דוח ‘מצב הפריון ושיתוף הפעולה בישראל 2024’ מצביעים על קריאה ברורה לעסקים בישראל: לטפל בעייפות הדיגיטלית ובחוסר היעילות הנובע משימוש בכלים מפוצלים באמצעות אימוץ פלטפורמות מאוחדות המונעות על ידי בינה מלאכותית. על ידי שילוב פתרונות מאוחדים, ארגונים יכולים לייעל תהליכי עבודה, לחזק את שיתוף הפעולה, ולממש את מלוא הפוטנציאל של כוח העבודה שלהם – תוך עמידה באתגרים של סביבת העבודה ההיברידית והתחרות הגוברת.
מתודולוגיית המחקר
הסקר, שנערך כחלק מדוח ‘מצב הפריון ושיתוף הפעולה בישראל 2024’ של חברת Zoho, אסף תובנות מ-304 תגובות שהושלמו באמצעות Zoho Survey. המשתתפים ייצגו ארגונים עם למעלה מ-50 עובדים ממגוון תעשיות, כולל טכנולוגיית מידע, הנדסה וייצור, בריאות, נדל״ן, ממשל ושירות ציבורי, צרכנות, תחבורה, אנרגיה, חינוך ועוד. הסקר כלל מגוון רחב של משתתפים, החל ממנהלים בכירים ועד לעובדים זוטרים. התגובות נותחו כדי לזהות מגמות מתפתחות, חסמים לפרודוקטיביות ותפקידן של פלטפורמות מאוחדות בשיפור היעילות הארגונית.
אולי יעניין אותך גם: