חברת הסטארטאפ Stigg, שפיתחה ומנהלת פלטפורמה ראשונה מסוגה לתמחור דינאמי של מוצרי תוכנה, השלימה סיבוב גיוס בסך 17.5 מיליון דולר מסדרה A. הסיבוב הובל על ידי קרן Red Dot Capital Partners ובהשתתפות הקרנות Unusual Ventures, Emerge Ventures, Redseed ו-Cerca Partners. סיבוב הגיוס מביא את סך ההשקעה בחברה מאז הקמתה ל-24 מיליון דולר.

השילוב המהיר של מודלי GenAI במוצרי SaaS, לצד התחרות הגוברת מול לקוחות בשוק התוכנה, משנים מהותית את אופן תמחור השימוש בתוכנה. חברות צריכות לתמוך בו-זמנית במספר ערוצי הכנסה, תוך כדי השקת פיצ'רים מבוססי AI, הדורשים גישות תמחור חדשות. מתמחור מבוסס שימוש ו-AI credits ועד למודלים היברידיים המשלבים מינויים ושימוש בפועל.

מערכות חיוב מסורתיות המשולבות במוצרי תוכנה עוד בשלבי פיתוח מוקדמים, מאלצות את צוותי הפיתוח להשקיע חודשים ארוכים ואף שנים ביישום שינויים מורכבים. כל שינוי קטן במודל יכול לחייב לבצע גם שינויים מהותיים נוספים המשפיעים על כל התחומים בחברה, החל מהאתר, דרך תוכנית המכירות, מערכת ה-CRM, המוצר, ההכנסות והחיוב של הלקוחות. הצורך בהקצאת משאבים רבים כדי לתחזק שינוי במודל התמחור, גורם בחלק מהמקרים לויתור על התהליך כולו וכתוצאה מכך לאובדן הכנסות.

Stigg פיתחה ומנהלת פלטפורמה לחברות B2B SaaS המאפשרת למפתחים לבצע שינויים בתמחור המוצרים שלהן מבלי לחשוש מהתהליכים הרבים שהן היו צריכות לבצע. הפתרון מבוסס על API שסטיג פיתחה עבור חברות, שאותו מטמיעים המפתחים ומתחבר מצד אחד לאפליקציה ולחווית משתמש הקצה, ומהצד השני למערכות הסליקה, ניהול הלקוחות ולעמוד התמחור של החברה באתר.

לאחר שהמפתחים מבצעים את האינטגרציה של ה-API של סטיג למערכות החברה, העובדים בשאר המחלקות כבר שולטים במוצר, מבלי שיצטרכו לפנות שוב לאנשי הפיתוח. הטכנולוגיה של סטיג מאפשרת לחברות לא רק לבצע שינויים לטווח ארוך במודל התמחור שלהן, אלא גם להתנסות במודלים שונים לאורך תקופה מסוימת כדי לבחון מה השינוי הכי טוב עבורן.

סטיג הוקמה בשנת 2021 על ידי דור ששון, מנכ"ל ואנטון זגרבלני, CTO. לאורך השנה האחרונה Stigg צמחה בשיעור חד והיא משרתת כיום חברות מובילות בתעשייה בהן Miro, Webflow, AI21 Labs ו-PagerDuty. הפלטפורמה משמשת לניהול עשרות מיליוני מינויים חודשיים שמקיימים מיליארדי קריאות API. החברה מעסיקה כיום 20 עובדים בישראל ובארה"ב. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס כוח אדם, האצת השיווק בארה"ב וההתרחבות הגלובלית.

דור ששון, מייסד שותף ומנכ"ל Stigg: "״מערכות בילינג קיימות אינן עומדות כיום בדרישות ובצרכים של חברות B2B SaaS כאשר הן נדרשות לעמוד במגוון רחב של מודלים עסקיים – subscription, consumption, hybrid ועוד. עם הכניסה של AI, יותר ויותר חברות נדרשות לבצע התאמות למודל תמחור מורכב, מבוסס צריכה, וזה לא מתאפשר באמצעות התשתיות הקיימות״.

חדשות טכנולוגיה, בינה מלאכותית, סייבר ועוד - מור בסן

תפריט נגישות