אפליקציית "התחנה" של משרד התחבורה ושלושת האפליקציות מוביט, רב-פס ו-ANY-WAY, יאפשרו כעת לבצע את התשלום מהטלפון הנייד, גם בנסיעות ברכבת ישראל, במטרונית ובכרמלית. זאת, לאחר שלושה חודשים בהם ניתן לשלם באמצעות היישומונים בכל האוטובוסים העירוניים והבינעירוניים.
התשלום באמצעות היישומונים מתאפשר לצד התשלום בכרטיסי הרב קו הנהוגים כיום. היישומונים החדשים מאפשרים להשתמש בכל אמצעי התחבורה הציבורית, ללא צורך בשימוש בכרטיס הרב קו ומבלי לרכוש חוזי נסיעה מראש. זאת, מאחר והתשלום ביישומונים מתבצע בסוף החודש, בהתאם לשימוש בפועל.
איך זה עובד? המשתמשים באפליקציות לתשלום בתחבורה הציבורית, נדרשים להפעיל את היישומון בסמוך לתחנת הרכבת, לבחור באפשרות תשלום ברכבת או בכרמלית, לאשר את תחנת העלייה בהתאם למיקום הנוכחי ולסרוק את הברקוד (QR) שהתקבל ביישומון בשער האוטומטי בכניסה לרכבת.
הברקוד פותח את שער הכניסה וניתן לעלות על הרכבת וליהנות מהנסיעה. עם ההגעה ליעד, הנוסעים לוחצים על כפתור "סיום נסיעה" ביישומון, מאשרים את תחנת היעד, וסורקים את הברקוד החדש שהתקבל ביישומון בשער היציאה מהרכבת. יש להקפיד על הצגת הברקוד בשערי הכניסה והיציאה מהרכבת, גם אם השערים פתוחים, במטרה לחשב את עלות הנסיעה באופן מדויק.
התשלום עבור התחבורה הציבורית ביישומונים מתבצע בסוף החודש, בהתאם לשימוש בכל אמצעי התחבורה הציבורית בפועל, ותוך שכלול כל ההנחות להן זכאי הנוסע והנחות "תקרה יומית" והנחה חודשית בהתאם לשימוש.
"התקרה היומית" הינה התשלום המירבי שישלם הנוסע עבור יום בודד של שימוש בתחבורה הציבורית, בהתאם למרחק הנסיעה הארוכה ביותר שביצע במהלך אותו היום. התקרה היומית עבור נסיעה ברכבת תעמוד על 15.5 שקלים עבור נסיעה ברכבת עד 15 קילומטרים; 24.5 שקלים עבור נסיעה ברכבת עד 25 קילומטרים; 34 שקלים עבור נסיעה ברכבת עד 55 קילומטרים; 49 שקלים עבור נסיעה ברכבת עד 100 קילומטרים; 58.5 שקלים עבור נסיעה ברכבת עד 250 קילומטרים ו-293.5 שקלים עבור נסיעה של מעל 250 קילומטרים ביום.
בסוף החודש, היישומון התחנה יחשב הנחה נוספת על הסכום המצטבר עבור השימוש במהלך כל החודש. 75% הנחה על חיוב מעל 195.5 שקלים ועד 391.5 שקלים; 50% הנחה על חיוב מעל 391.5 שקלים ועד 798.5 שקלים; ו-25% הנחה עבור חיוב חודשי מעל 978.5 שקלים. יודגש כי היישומון החדש משמר את ההנחות האישיות הניתנות כיום למשתמשי התחבורה הציבורית, בהם הנחת אזרחים ותיקים, סטודנטים, תושבי פריפריה וחיילים.
לתשומת לב הנוסעים, בעקבות הגבלות הקורונה נדרשת הזמנת מקום ברכבת מראש, באתר או ביישומון של רכבת ישראל. השימוש ביישומון אינו מהווה תחליף להזמנת מקום נסיעה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (מיל׳) מירי רגב: ״היישומונים מביאים לידי ביטוי את היתרונות שבחיבור בין טכנולוגיה לתחבורה, לטובת הנוסעים. אני שמחה שבזכות התערבותי ועמידה על תעריפים מוזלים לפריפריה ושמירה על פרטיות המשתמשים, האפליקציות מציעות שירות נגיש וחכם לכלל אזרחי ישראל, הנוסעים באוטובוס, ברכבת, במטרונית ובכרמלית. זהו צעד נוסף בחזון שלי לחבר את ישראל באמצעות תחבורה ציבורית חכמה, ירוקה, נוחה ונגישה״.
מומלץ גם לקריאה : בנק ישראל ורשות התקשוב חנכו תשתית חדשה – חדשות טכנולוגיות
חדש! משלמים באפליקציה לרכבת ולכרמלית – חדשות טכנולוגיה (techz.co.il)
איטייפ מקבוצת מלם תים תשתף פעולה עם טרנס טייטלס – חדשות טכנולוגיה (techz.co.il)
לעוד עדכונים וחדשות טכנולוגיות -עקבו אחרינו באתר