הסטארט-אפ הישראלי אליסון (Alison.AI), המפתח פלטפורמת בינה מלאכותית לניתוח
ויצירת תוכן וקריאייטיב, מודיע על גיוס סיד של 13.3 מיליון דולר, בהובלת Almaz capital
ובהשתתפות Foresight Group, Cardumen Capital, Crescendo Venture Partners,
Alumni Ventures. כספי הגיוס יאפשרו לחברה להאיץ את הצמיחה הגלובלית, ולהמשיך ולייצר חדשנות בתחום ה- AI בעולמות הפרסום והשיווק.
בנוסף, בשנה הקרובה תגייס למגוון משרות חדשות במרכז הפיתוח. החברה גם שואפת לחזק ולשפר את יכולותיה החדשניות ביצירת וידאו ולהרחיב את הצעת הערך שלה עם מוצרים נוספים. יוזמות אלה ירחיבו עוד
יותר את השוק הפוטנציאלי של Alison.ai וישפרו את שילוב הפתרונות שלה בצוותים נוספים בתוך חברות הלקוח שלהן.
מקסימום תוצאות ובמינימום תקציב
אליסון מפתחת כלי בינה מלאכותית ליצירה אוטומטית של סרטוני פרסומת בהתאם לצרכי
המותג, שיודע לייצר את הסרטון הויראלי הבא, עם מקסימום תוצאות ובמינימום תקציב.
כלי הבינה המלאכותית של החברה מבצעים פירוק של אלמנטים, פיצ׳רים ומאפיינים
בפרסומות וקמפיינים (קופי, גרפיקות וסרטונים), מחפשים קורלציה לביצועי הקמפיין
(פרפורמנס), ומספקים תובנות ומסקנות לכל לקוח ספציפי לגבי טיוב הקריאייטיב ואף יצירה
של פרסומות חדשות. זאת בחלוקה לפי פלטפורמות פרסום שונות, קהלי יעד, גיאוגרפיה, העדפות צרכניות ועוד. בנוסף, הפלטפורמה מבצעת מחקר מתחרים באותו האופן ומנפיקה בריף מדויק לאיש הקריאייטיב, במטרה לסייע למפרסמים להשיג את הביצועים הטובים ביותר של מסעות הפרסום.
לאחר שקלול כל הנתונים, הפלטפורמה מייצרת סרטון פרסומת מלא ע"פ צרכי המותג, מקצה לקצה. החל מניתוח והפקת תובנות מדאטה של קמפיינים קודמים ושל מתחרים, גיבוש בריף מפורט הכולל סטוריבורד, קופי ,תסריט ופסקול- ועד ליצירת סרטון הפרסומת השלם באורך מלא.
אסף ינאי, מייסד ומנכ"ל Alison.AI: "כפי ששינתה ועיצבה מחדש תעשיות רבות, הבינה המלאכותית מחוללת מהפכה גם בעולמות הפרסום והשיווק- ואליסון נמצאת בחזית השינוי.
הגיוס הנוכחי הוא הבעת אמון נוספת באליסון ובמהפכה שהיא מחוללת. המשימה שלנו היא
להתאים את הקריאטיביות האנושית לעידן החדש, לספק למפרסמים ולאנשי תוכן תוצרים
איכותיים מבוססי דאטה בזמן אמת, שידייקו את העבודה שלהם, ימקסמו את הרווחים וייעלו
את התהליכים העסקיים והשיווקיים שלהם- עד ליצירת הקמפיין המנצח".
אליסון הוקמה בשנת 2022, ע"י אסף ינאי המכהן כמנכ"ל וקובי ברקוביץ, סמנכ"ל
הטכנולוגיה של החברה. כיום הטכנולוגיה של אליסון בשימוש של לקוחות ענק, ביניהם:
Google, Meta (Facebook),Tik-Tok, LG, Bosch, Ferrero, Zynga, P&G, Ogilvy, Warner
Bros ועוד רבים גדולים נוספים. החברה מונה 50 עובדים, מתוכם 30 במרכז הפיתוח בתל-
אביב.
יואב סמט, שותף כללי Almaz Capital: "אנו נרגשים להוביל את סבב ההשקעה הנוכחי
באליסון. טכנולוגיית ה- AI הייחודית של החברה בעלת פוטנציאל לחולל מהפכה באופן שבו
מותגים מייצרים תוכן במהירות, ביעילות מרבית ובסקייל גדול. אנחנו בטוחים שאליסון תהווה
שחקן מרכזי בעולמות יצירת תוכן באמצעות בינה מלאכותית יוצרת".