חברת זום (Zoom) הכריזה במסגרת כנס החברה השנתי Zoomtopia 2024, על שלל חידושים מבוססי AI עבור Zoom Workplace ו-Zoom Business Services, אשר ישנו את התקשורת, שיתוף הפעולה והפרודוקטיביות של צוותי עבודה ויסייעו ללקוחות להספיק יותר.
ההכרזות של זום כוללות את Zoom AI Companion 2.0 – הרחבה חדשה להתאמה אישית של העוזר הדיגיטלי של זום שיסייע למשתמשים לבצע פעולות שונות ברחבי פלטפורמת Zoom Workplace תוך ייעול ושדרוג חווית העובדים והלקוחות באמצעות כלי בינה מלאכותית AI.
"בזום, אנחנו לא רק מדמיינים מחדש את התקשורת – אנחנו מחוללים מהפכה בכל חווית העבודה. החזון שלנו הוא ליצור פלטפורמת עבודה ראשונה מסוגה הנתמכת ב-AI שמעצימה עובדים וצוותי עבודה", אמר אריק ס. יואן, מייסד ומנכ"ל זום. "עם AI Companion שמשפר את הפרודוקטיביות, אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו לשנות את הדרך שבה הם עובדים. זו יותר מאבולוציה; זה שיפוץ מוחלט של האופן שבו אנחנו עושים דברים בעידן הדיגיטלי".
הגישה האינטגרטיבית של זום לבינה מלאכותית מאפשרת לבחור באופן דינמי מתוך מספר מודלים של בינה מלאכותית כדי לספק תפוקות באיכות גבוהה, כשהם מסייעים לשיתוף פעולה משופר, לייעל את הזמן ולתעדף משימות בצורה יעילה. כך לדוגמה, בהכנות לפגישה חשובה, העוזר של זום יכול לחלץ ולשחזר מידע חשוב מפכגישות עבר בין אם מדובר בצ׳טים, מסמכים, שיחות טלפון או פגישות – וכאשר מגיע זמן הפגישה המידע מסוכם על פי בקשה ומתוקצר ומסייע לקצר ולזרז הליכים. הסייען אף יכול לגשת למידע ברשת ולהשלים נתונים חסרים במידת הצורך והוא זמין לשאלות בצידי המסך לאורך כל יום העבודה. הוא כולל הבנה הקשרית מתקדמת בהתבסס על פעילות המשתמש כדי לספק הצעות ותגובות אינטליגנטיות.
מתי זה צפוי להגיע?
לפי חברת Zoom, ההרחבה AI Companion 2.0 תהיה זמינה בשבועות הקרובים ללא עלות נוספת עם שירותים בתשלום בחשבונות Zoom Workplace.
תוסף אופציונלי חדש המאפשר חווית AI Companion מותאמת אישית עבור לקוחות בודדים, יספק גישה מורחבת לנתונים לאפליקציות מעבר לשירותי הדוא"ל ולוח שנה של Microsoft ו-Google כמו גם ממקורות נתונים נוספים של החברה כדי להרחיב את הידע של המשתמש. הוא מציע יכולות חיפוש משופרות ואף מסוגל ליזום פעולות שונות בשמו של המשתמש. יכולות ההתאמה האישית מסייעים לשפר את הביצועים של AI Companion בחשבון הלקוח ויאפשרו לו להגדיל את מאמצי פיתוח הצוות עם מאמן מותאם אישית ולעזור לחסוך זמן ומשאבים עם קטעי אוואטר מותאמים אישית.
בפלטפורמה עצמה, ב-Zoom Workplace , העובדים יוכלו מעתה להתעדכן בקלות על היום שלהם ולהספיק יותר. בין החידושים בחזית הזו: מוצר מבוסס בינה מלאכותית -Zoom Tasks – שישתמש ב-AI Companion כדי לסייע באיתור משלל מקורות של מידע חשוב לעבודה ויסייע בהשלמת משימות עבור המשתמש. כך לדוגמה, אם המשתמש נמצא בפגישות עבודה כל היום, העוזר האישי יוכל ליצור מענה אוטומטי לכל מתקשר – בצמוד ליומן הפגישות ואף יעדכן את המתקשרים מתי המשתמש יהיה שוב זמין. העוזר אף יוכל לסכם פגישות זום כמו גם שיחות טלפון זום – ולהוציא מהן את המהלכים הבאים לפעולה – כולל הדדליין לביצוע.
—
אפליקציית זום (Zoom) היא פלטפורמה פופולרית לקיום פגישות וירטואליות, שיחות וידאו והעברת סמינרים מקוונים (webinars). היא נוצרה במקור ככלי לתקשורת עסקית, אך עם הזמן זכתה לפופולריות רחבה בקרב קהלים מגוונים כמו מוסדות חינוך, ארגונים ציבוריים ואנשים פרטיים. זום מאפשרת שיחות וידאו ואודיו באיכות גבוהה, שיתוף מסכים, צ'אט בזמן אמת והקלטת פגישות לצפייה מאוחרת. במהלך מגפת הקורונה, האפליקציה הפכה לכלי הכרחי ללמידה מרחוק ולעבודה מהבית. יתרונותיה העיקריים כוללים את ממשק המשתמש הידידותי, גמישות השימוש והיכולת לתמוך במספר משתתפים גדול בבת אחת.