בתקופה שבה מערכות הבריאות ברחבי העולם מתמודדות עם משבר כוח אדם ורשימות המתנה של חולים
שהולכות וגדלות , מחקר חדש של אפסון (Epson) חושף את הקשר בין טכנולוגיה לקויה לפריון מופחת. הסקר שנערך ברחבי אירופה, המזרח התיכון וישראל, בקרב 3,400 עובדים במגזר הבריאות, דוגמת רופאים ואחיות, העובדים ישירות עם מטופלים, מגלה כי עובדי שירותי בריאות ברחבי האיחוד האירופי מאבדים קרוב ל-5 מיליון ימי עבודה מדי שנה בגלל מדפסות איטיות, או לא מתפקדות.
התופעה לא פסחה גם על ישראל כשעל פי הסקר 95% מעובדי הבריאות הישראליים אומרים שהם מאבדים זמן בגלל תקלות חוזרות במדפסות שעומדות לרשותם.
רבע (26%) מהמשיבים הישראלים דיווחו שהם מפסידים עד 30 דקות מזמנם בכל שבוע עבודה ו-19% עד בזבוז
של שעה בגלל אי תקינות המדפסות הארגוניות. מיעוט בולט (8%) מבזבז עד ארבע שעות בשבוע. 97%
מהנסקרים בישראל טוענים כי יש לכך השפעה שלילית על העבודה השוטפת, הגורמת לעיכובים או קשיים
בשיתוף מידע (42%), עדכון רישומי חולים (34%) וקביעת תורים (29%). כמעט שליש (33%) אמרו שזה מוביל
ליותר תלונות של חולים.
על פי הסקר, 85% מעובדי שירותי הבריאות הישראלים אומרים שיש לעשות יותר כדי להבטיח שהזמן לא
יתבזבז על ידי טכנולוגיה לקויה. 82% הסכימו שלמרות הזמן שמבוזבז על ידי מדפסות שאינן מתפקדות או
איטיות בעבודה, ננקטות פעולות מעטות בלבד כדי לטפל בזה. לכן אין זה מפתיע ש-94% מהם אומרים שהם
חושבים שמחלקת ה-IT או מנהלי ה-IT שלהם צריכים לספק מדפסות שמדפיסות במהירות ודורשות פחות
תחזוקה כדי להפחית את הקשיים שנוצרו כתוצאה מהשבתת המדפסת.
78% מהנשאלים הישראליים מסכימים שההשפעה הסביבתית של מדפסות שאינן בנות קיימא היא דאגה גדולה
עבורם הן באופן אישי והן עבור הארגון לו הם שייכים.
לדברי ירון פרץ, מנהל המכירות של Epson ישראל, מדובר בתמונה מובהקת וחוצת מדינות. ״בעוד שרבים
עשויים להניח שהמדפסות הן שוליות אולי לתפקיד של עובדי בריאות העובדים ישירות עם מטופלים, בשטח זה
רחוק מאוד מהאמת. טכנולוגיה לקויה משפיעה ישירות על החולים וזמני הטיפול בהם, והעובדים בתחום רוצים
שתינקט פעולה בנושא".
"עבור ארגונים רבים, מעבר פשוט ממדפסות לייזר למדפסות הזרקת דיו בטכנולוגיית Heat-Free יכול לעזור.
בניגוד למדפסות לייזר, המשתמשות בתהליכים עתירי חום בעת ההדפסה, טכנולוגיית ה-Heat-Free של Epson
אינה דורשת חום בתהליך פליטת הדיו, מה שמפחית את דרישת האנרגיה. למדפסות הללו מהדור החדש יש
פחות חלקים נעים, פחות מתכלים להחלפה לאורך חיי המדפסת בהשוואה ללייזרים, מה שמפחית את
התחזוקה השוטפת ומשפר את הפרודוקטיביות ואת שביעות רצון המשתמש". לדברי פרץ, מנהלים בתחום
שירותי בריאות – ובמיוחד מנהלי IT – צריכים לשים לב לצרכים של עובדי שירותי הבריאות העובדים ישירות עם
המטופלים – ולשקול מעבר למדפסות הזרקת הדיו, כשבכך, הם יתמכו גם ברווחת החולים.
*המחקר נערך בקרב 3,400 עובדי שירותי בריאות בחזית ב-28 מדינות. המחקר התמקד במגזרי החינוך והבריאות ברחבי אירופה,המזרח התיכון, ואפריקה. המחקר הוזמן על ידי Epson ונערך באופן מקוון על ידי Coleman Parkes, סוכנות מחקר שוק עצמאית,