מחקר חדש שערכה חברת סיילספורס (Salesforce), המתמחה בפתרונות AI CRM, ערכה מחקר אודות כיצד העובדים ברחבי העולם מרגישים לגבי עתיד של AI אוטונומי.
מהמחקר, שנערך בקרב כ-6,000 עובדים ועובדות ברחבי העולם, עולה כי עובדים סומכים כבר כיום על הבינה המלאכותית לביצוע של כמחצית ממשימות העבודה שלהם. עוד עלה מהמחקר כי העובדים מרגישים בנוח כאשר AI ובני אדם עובדים יחד, וכי הם מתחילים לסמוך על הבינה המלאכותית לביצוע משימות שחוסכות להם זמן, דוגמת כתיבת קוד, הסקת תובנות מנתונים וכתיבה תקשורתית שיווקית.
עם זאת, עובדים עדיין לא מפקידים את כל המשימות בידי הבינה המלאכותית. המחקר מראה שעובדים כיום מעדיפים שמשימות כמו הכשרה, הדרכה ושמירה על נתונים יהיו תחת פיקוח אנושי. העובדים גם הדגישו את חשיבות "המגע האנושי" בזמן שהם בונים אמון, ידע וניסיון עם כלי בינה מלאכותית. אך זה כנראה לא יימשך לאורך זמן רב מדי. לפי המחקר, עובדים ברחבי העולם, במיוחד מנהלים, מאמינים בעתיד AI אוטונומי וכבר מפנים משימות לבינה מלאכותית. הסקר גם מצביע על כך שהשקעה בידע ובחינוך בונה אמון בעתיד בינה מלאכותית אוטונומית.
מנהלים סומכים על AI יותר מעובדיהם
מהסקר עלה כי דווקא מנהלים סומכים על הבינה המלאכותית לבצע 51% מעבודתם, בעוד שעובדים מן המניין סומכים עליה לבצע 40%. הסקר גילה כי עובדים כבר כיום סומכים על AI לביצוע של כ-43% ממשימות העבודה שלהם, מה שמצביע על שינוי בנכונות להעביר משימות לבינה מלאכותית. 77% מהעובדים ברחבי העולם יסמכו בסופו של דבר על הבינה המלאכותית לפעול באופן עצמאי, בעוד ש- 10% מהעובדים כבר כיום סומכים על הבינה המלאכותית לפעול עצמאית.
26% מהעובדים ברחבי העולם יסמכו על הבינה המלאכותית לפעול באופן עצמאי בתוך פחות משלוש שנים. 41% מהעובדים יסמכו על הבינה המלאכותית לפעול באופן עצמאי בעוד שלוש שנים או יותר.
מרבית העובדים תומך בעבודה משותפת של בינה מלאכותית לצד גורם אנושי (54%) על מנת לבצע את המשימות השוטפות.
המשימות שעובדים כן הרגישו בנוח להעביר לבינה מלאכותית:
כתיבת קוד: 15% סומכים על הבינה המלאכותית לכתוב קוד באופן עצמאי.
חשיפת תובנות מנתונים: 13% סומכים על הבינה המלאכותית לחשוף תובנות מנתונים בעצמה.
פיתוח טקסטים וכתיבת תוכן: 12% סומכים על הבינה המלאכותית לפתח תקשורת פנימית וחיצונית ללא מגע אדם.
לשמש כעוזר אישי: 12% סומכים על בינה מלאכותית עצמאית לשמש כעוזרם האישי.
משימות אחרות, על-פי המשיבים, אשר עדיין דורשות מעורבות אנושית:
יכולת הכלה: 47% סומכים על בני אדם בלבד שיהיו מכילים.
הכשרה: 46% סומכים על בני אדם בלבד בהכשרת עובדים.
שמירה על ביטחון מידע: 40% סומכים על בני אדם בלבד בשמירה על בטיחות המידע.
יש צורך במעורבות אנושית כדי לבנות אמון ב-AI
63% מהעובדים אומרים שמעורבות אנושית רבה יותר תעלה את האמון שלהם ב-AI.
54% מהעובדים אומרים שהם אינם יודעים כיצד AI מיושמת או מנוהלת במקום העבודה שלהם.
לעובדים אשר בקיאים ביישום ובניהול AI במקום עבודתם, יש סיכוי גבוה פי 5 שיבטחו בבינה מלאכותית שתפעל באופן אוטונומי בשנתיים הקרובות, מאשר לאלה שאינם בקיאים.
62% מהעובדים אומרים שהכשרה לשימוש ב-AI עשויה לשפר את האמון שלהם בבינה מלאכותית.
"העובדים נלהבים מעתיד מבוסס בינה מלאכותית, והמחקר שלנו מראה שמעורבות אנושית יכולה לעזור לנו להגיע לשם. על ידי העצמת בני אדם בראש מערכות הבינה המלאכותית של ימינו, אנחנו יכולים לבנות אמון ולהניע אימוץ הטכנולוגיה – מה שמאפשר לעובדים לנצל את כל האפשרויות שיש לבינה מלאכותית להציע". אמרה פאולה גולדמן, סמנכ"ל אתיקה ושימוש אנושי בסיילספורס.