חברת Meta הודיעה לאחרונה על ניסוי בטכנולוגיית זיהוי פנים במטרה לשפר את אבטחת חשבונות המשתמשים ולהגן על דמויות ציבוריות מפני שימוש בלתי חוקי בתמונותיהם במודעות קליקבייט. מדובר בשני תחומים עיקריים בהם החברה מתמקדת: החזרת גישה לחשבונות שנפרצו, וזיהוי מודעות הונאה העושות שימוש בתמונות מפורסמים.
אימות חשבונות פרוצים באמצעות סלפי בווידאו
Meta שואפת להקל על משתמשים לאמת את זהותם כאשר חשבונם נפרץ. עד כה, החברה דרשה העלאת תעודת זהות רשמית, אך כעת היא בוחנת אפשרות לאימות מהיר יותר באמצעות סרטון סלפי. טכנולוגיית זיהוי הפנים תשווה את תמונת הסלפי לתמונת הפרופיל בחשבון. תהליך זה מזכיר את אימות הזהות באפליקציות ניידות שונות, כאשר כל המידע מוצפן ונמחק לאחר ההשוואה.
הגנה על דמויות ציבוריות מפני הונאות
נוכלים משתמשים לעיתים קרובות בתמונות מפורסמים במודעות מזויפות, כדי לפתות אנשים להיכנס לאתרי הונאה. Meta בוחנת כעת זיהוי פנים במודעות כדי להשוות את התמונות לדמויות הציבוריות בפרופילים האמיתיים בפייסבוק ואינסטגרם. אם תזוהה התאמה במודעה הונאתית, המודעה תחסם, ונתוני הפנים שנוצרו יימחקו מיד לאחר מכן.
הניסויים המוקדמים בקרב דמויות ציבוריות הצביעו על תוצאות חיוביות, ו-Meta צפויה להרחיב את השימוש בטכנולוגיה זו בקרב קבוצה רחבה יותר בשבועות הקרובים, תוך מתן אפשרות לביטול השתתפות.
המאמצים הללו מצביעים על כוונתה של Meta לשפר את חוויית המשתמשים ולחזק את ההגנה על פרטיותם, תוך שילוב טכנולוגיות חדשניות בתהליכי האימות והאכיפה.