מערך הסייבר הלאומי פרסם אזהרה לציבור מפני הונאת התחזויות לנציגי חברות תקשורת, המיועדות בעיקר לדוברי רוסית. התוקפים מנסים לשכנע את הקורבנות להוריד תוכנת השתלטות מרחוק ומשתמשים בה לאחר מכן כדי לנסות לגשת לחשבונות בנק.
הונאה טלפונית, המכונה לעיתים גם "פישינג טלפוני" (Vishing), היא טקטיקה מתוחכמת שבה האקרים מתחזים לנציגי שירות לגיטימיים במטרה להשיג מידע רגיש. השיחה יכולה להגיע ממספר טלפון שנראה אמין, למשל מבנק או מחברת אשראי, כשהמטרה בסוף היא לשכנע את הקורבן למסור פרטי גישה, קוד אישי או מידע פיננסי.
כיצד להתגונן מפני ההונאות?
במערך הסייבר נותנים מספר המלצות מעשיות:
1. אל תשתפו פעולה עם שיחות חשודות – אל תורידו אפליקציות או תוכנות שאינן מוכרות או שנשלחו לכם בעקבות שיחה טלפונית.
2.היו חשדניים – נוכלים משתמשים בטקטיקות הלחצה, הפחדה או שכנוע (מתנות, מבצעים וכו’) כדי לגרום לכם למסור מידע או לפעול ללא מחשבה.
3. אל תמסרו מידע לגורם לא מוכר – במיוחד פרטי כרטיס אשראי, מספר חשבון, קוד אימות, סיסמה וכו’.
4.וודאו את זהות המתקשר – אם אדם טוען שהוא נציג חברה, סיימו את השיחה וצרו קשר ישירות עם החברה דרך מספר טלפון רשמי.
5. לא מוסרים קוד – לעולם לא להעביר קוד שנשלח אליכם ב-SMS או בדוא”ל למישהו אחר.
במידה ואתם מכירים חברים או בני משפחה דוברי שפה רוסית, חשוב שתשתפו אותם באזהרת מערך הסייבר, על מנת שידעו גם להיזהר מפני ההונאה הזו.