גרסת העסקים של וואטסאפ, הידועה גם כ-WhatsApp Business, היא כלי רב-עוצמה שיכול לעזור לבעלי עסקים לנהל את התקשורת עם הלקוחות בצורה חכמה ויעילה יותר. הפלטפורמה מציעה מגוון רחב של כלים ותכונות המיועדים לשפר את חוויית הלקוח ולהגביר את המרות המכירה. הנה חמישה טיפים שימושיים שיסייעו לכם למצות את הפוטנציאל של WhatsApp Business ולהפוך את האינטראקציה עם הלקוחות לאפקטיבית יותר.
1. צרו פרופיל עסקי מרשים
אחד הצעדים הראשונים והחשובים ביותר הוא ליצור פרופיל עסקי מקיף ומרשים ב-WhatsApp Business. ודאו שהפרופיל כולל את כל המידע החיוני על העסק שלכם: שם, כתובת, תיאור קצר, שעות פעילות, קישור לאתר, ולרשתות חברתיות. פרופיל עסקי מלא ומושך יכול לשפר את האמינות שלכם בעיני הלקוחות ולשדר מקצועיות, וגם לחסוך לכם עבודה ומענה לשאלות קבועות על העסק.
כיצד נבצע? לחצו על 3 הנקודות בצד למעלה , לאחר מכן על כלים עסקיים, ובחרו בפרופיל. כעת תוכלו להגדיר ולהוסיף מידע ושעות על העסק.
2. נצלו את כלי האוטומציה לשיפור היעילות
כלי האוטומציה של WhatsApp Business הם דרך מצוינת לייעל את התקשורת עם הלקוחות. תוכלו להשתמשו בהודעות ברוכים הבאים אוטומטיות, הודעות אוטומטיות מחוץ לשעות הפעילות, והודעות מהירות למענה לשאלות נפוצות. אוטומציה יכולה לחסוך זמן יקר לצוות שלכם, לשפר את השירות ולהשאיר רושם חיובי על הלקוחות.
טיפ זה מומלץ במיוחד כאשר הינכם טסים לחו"ל או יוצאים לחופשה. תוכלו להיעזר בהודעות אוטומטיות על מנת ליידע ולהפנות בהתאם אוטומטית עבור כלל הלקוחות שפונים.
כיצד נבצע? לחצו על 3 הנקודות למעלה בצד, בחרו בקטגוריית כלים עסקיים, והגדירו בהתאם מתחת לכותרת "הודעות".
3. הציגו את המוצרים והשירותים בקטלוג דיגיטלי
WhatsApp Business מאפשרת לכם ליצור קטלוג דיגיטלי שמציג את המוצרים והשירותים שלכם בצורה מושכת ומסודרת. כך תוכלו לתת ללקוחות שלכם גישה נוחה ומהירה לכל המידע הדרוש להם לקבלת החלטות רכישה. השתמשו בתמונות איכותיות ובתיאורים מפורטים כדי להדגיש את היתרונות של כל מוצר ושירות, וכך לשפר את אחוזי ההמרה והמכירות. בנוסף תוכלו לשלוח בוואטסאפ למתעניינים קישור ישירות למוצר בקטלוג. שימושי מאד.
כיצד נבצע? לחצו על 3 הנקודות למעלה בצד, בחרו בקטגוריית כלים עסקיים, לחצו על אפשרות "קטלוג".
4. נהלו את השיחות והלקוחות בעזרת תוויות
תכונת התוויות (Labels) של WhatsApp Business מאפשרת לכם לארגן את השיחות והלקוחות בקלות לפי קטגוריות כמו "לקוחות חדשים", "הזמנות חדשות", "לקוחות חוזרים" ו-"תשלומים ממתינים". זהו כלי שימושי לניהול זמן ומשימות, המאפשר לכם לראות במהירות אילו שיחות דורשות תשומת לב מיוחדת ולבצע מעקב יעיל אחר לקוחות והזמנות.
כיצד נבצע? לחצו על 3 הנקודות למעלה בצד, בחרו בקטגוריית תוויות, כעת יש להגדיר תוויות בהתאם לצורך העסק. לאחר מכן תוכלו ללחוץ ארוכות על שיחה ולסמן עם הסמל למעלה לבחירת התווית.
5. נתחו את האינטראקציות שלכם עם כלי הסטטיסטיקות
WhatsApp Business כוללת כלי ניתוח פשוטים אך יעילים המאפשרים לכם לעקוב אחר הביצועים של ההודעות שלכם. בעזרת ניתוח הנתונים תוכלו להבין טוב יותר איזה תוכן מקבל יותר תגובות, ומה השעות האידיאליות לשליחת הודעות. השתמשו במידע הזה כדי לייעל את אסטרטגיית השיווק שלכם ולשפר את התקשורת עם הלקוחות.
כיצד נבצע? לחצו על 3 הנקודות למעלה בצד, בחרו בקטגוריית כלים עסקיים, לחצו כעת על 3 הנקודות למעלה בצד ובחרו באפשרות "סטטיסטיקה"
–
לסיכום , WhatsApp Business הוא כלי חיוני לכל עסק שרוצה לשפר את השירות ולהגביר את המודעות והמכירות. באמצעות ניצול מיטבי של כל התכונות שהפלטפורמה מציעה, תוכלו לשפר את התקשורת עם הלקוחות, לייעל את העבודה השוטפת ולמצות את הפוטנציאל העסקי שלכם במלואו. אם עדיין לא עשיתם זאת, זה הזמן להתחיל להשתמש ב-WhatsApp Business ולראות את ההבדל.