לקראת חגיגות 50 שנה ל"חגיגה בסנוקר" ולרגל יום העצמאות ה-77 למדינת ישראל תמונת AI מהפנטת מחיה את האייקון הישראלי יהודה בארקן במסגרת קמפיין לרשת ההמבורגרים הישראלית הכשרה בורגרס בר. מדובר במהלך שיווקי חדשני אשר לראשונה משתמשים בדמות שלא בין החיים בקמפיין מסחרי בישראל.
דמותו האייקונית של יהודה בארקן, אחד השחקנים והיוצרים המרכזיים בקולנוע הישראלי, ממשיכה להשאיר חותם עמוק על התרבות המקומית, גם שנים לאחר מותו. במרכז המיזם עומד השימוש המהפכני בטכנולוגיית בינה מלאכותית (AI) לשימוש בדמותו של יהודה בארקן, בארקן יוצג בסיטואציה מודרנית שלא הייתה קיימת בחייו, נהנה מארוחה בבורגרס בר (B) מדובר בשימוש ראשון בישראל בטכנולוגיה כזו לצורך קמפיין מסחרי.
היוזמה יוצאת הדופן מגיעה דווקא מתוך משפחת בארקן, הבן, רועי בארקן שהוביל את שיתוף הפעולה הייחודי עם רשת בורגרס בר (B) מספר: "הרגשנו שזה הזמן הנכון לשלב בין הדור הקודם לדור הנוכחי, לשמר את המורשת של אבי ובו בזמן להביא אותה לעידן המודרני. העבודה עם AI, מאפשרת לנו לשמר את הזיכרון של אבי וליצור קשר עם קהל צעיר שמתחבר ליצירותיו בצורה חדשה ומרגשת יחד עם רשת בורגרס בר."
ורד גריף, מנהלת מותג בורגרס בר (B): " ברשת, אנחנו תמיד מחפשים דרכים לשלב בין ערכים ישראליים לחדשנות. העבודה עם דמות אהובה כמו יהודה בארקן מאפשרת לנו להראות איך העבר וההווה יכולים להתחבר וליצור חוויה דיגיטלית שמרגישה טבעית, קרובה ומרגשת.
המהלך הזה מציע הזדמנות נדירה להחיות את הזיכרון של אחד מהשחקנים הגדולים ביותר שהיו לנו, ולאפשר לדור החדש להתחבר אליו בדרך חדשה ומרגשת. בעידן שבו טכנולוגיה משנה את הדרך בה אנו תופסים את העבר, יש משהו מעורר השראה בשימוש בה כדי לשמר את הערכים והזיכרונות שחשובים לנו"