סטארטאפ הפינטק הישראלי Kipp, שמציע פתרון המאפשר לבתי עסק ולבנקים מנפיקים לשתף פעולה ולמנוע סירובי תשלום בכרטיסי דביט בשל חוסר יתרה זמנית ( Insufficient funds – NSF), מודיע על שיתוף פעולה עם FIS, אחת מחברות עיבוד התשלומים הגדולות בעולם, שמעבדת עסקאות בהיקף של כ-9 טריליון דולר בשנה ונסחרת בבורסה בניו יורק.
במסגרת השותפות, Kipp תציע את פתרון ה-NSF שלה למנפיקי כרטיסי דביט העובדים עם FIS בקנה מידה גלובלי, ללא צורך במאמץ טכנולוגי נוסף. הטכנולוגיה של Kipp כבר משולבת במערכות של FIS, כך שבנקים העובדים עם FIS יכולים להתחבר לפתרון בקלות, ללא שינוי בתשתית הקיימת.
נתוני התעשייה מצביעים על כך שחריגה בחשבון היא גורם מרכזי לסירוב עסקאות, מה שמוביל לאובדן הכנסות לבנקים ולבתי העסק, תסכול לקוחות והוצאות גבוהות על שירות לקוחות. עבור עסקים, סירוב עסקה משמעו אובדן מכירה ופגיעה בחווית הלקוח. עבור בנקים ומנפיקי כרטיסים, סירוב כזה יוצר פגיעה באמון ונאמנות הלקוח, ומעבר לפתרון תשלומים מתחרה.
הפתרון של Kipp מאפשר לבנקים ולמנפיקים לאשר עסקאות מסוג זה, שאחרת יסורבו, באמצעות מודל בו בית העסק משלם פרמיה מחושבת לבנק עבור אישור העסקה ועל מנת להשתתף בסיכון הכלכלי הכרוך בכך. המודל של Kipp יוצר הכנסות חדשות לבנקים ומנפיקים, מגדיל את המכירות עבור בתי העסק באישור עסקאות נוספות ומספק ללקוח חוויית תשלום רציפה וחלקה, ללא ידיעה כי העסקה לא היתה אמורה להיות מאושרת מלכתחילה.
הסטארטאפ הישראלי Kipp הוקם על ידי חנן לביא, מנכ"ל, וניר לוי CTO בשנת 2021, גייס עד היום כ-12.5 מיליון דולר מקרנות בהן Entree Capital, R-Squared Ventures, TLV Partners ו-Augmentum Fintech. החברה מספקת שירותים לבנקים ומנפיקי כרטיסים ולבתי עסק ברחבי העולם במטרה לשפר את חוויית התשלום ולצמצם סירובי עסקאות.
"חברות פיננסיות, עסקים וחברות דורשים שכל תנועה של כסף תהיה מדויקת, בטוחה וחלקה", אמר ג’ים ג’ונסון, נשיא משותף בחטיבת פתרונות הבנקאות של FIS. "הפתרון שמביאה Kipp מטפל בנקודת חיכוך קריטית בתהליך התשלום והוא עוזר למנפיקים לשמור על לקוחות ולבנות ערך ארוך טווח."
"שיתוף הפעולה עם FIS הוא צעד משמעותי עבורנו – הן בזכות הגישה למנפיקים מהגדולים בעולם, והן בזכות האמון שניתן בפתרון שלנו כסטנדרט חדש בתחום", אמר חנן לביא, מנכ"ל ומייסד-שותף של Kipp. "על ידי צמצום דרמטי של עסקאות מסורבות, אנחנו מאפשרים לעסקים ולמנפיקים לחזק את הקשר עם הלקוחות, לשמור על נפח העסקאות ולצמוח – והכל מבלי להעמיס על הצרכן. מדובר במהלך שמיטיב עם כל שרשרת הערך של עולם התשלומים."