שלוש שנים עברו, ובמונחי טכנולוגיה זה כמעט עידן. דוח האינטרנט של בזק לשנת 2025 מציג תמונה חדה וברורה של המציאות החדשה. הישראלים לא רק אימצו את ה-AI אלא עשו זאת בקצב שאין לו תקדים. הוא כבר לא חדשנות מסקרנת אלא מרכיב מרכזי בשגרת החיים צעירים ומבוגרים כאחד.

האימוץ המהיר ביותר שידענו
האופן שבו הישראלים קיבלו את הבינה המלאכותית, בקצב כה מהיר הוא מדהים. אם וואטספ נזקקה לעשור כדי להגיע לשימוש של 90%, ל-AI הספיקו שלוש שנים להגיע לנוכחות כמעט מוחלטת. היום יותר מ90% מהאנשים משתמשים בכלי AI בקביעות. זהו שינוי תרבותי שמורגש בכל תחומי החיים.

זמן חדש ביומן – זמן AI
המושג זמן מסך קיבל פירוש נוסף חדש. הישראלי הממוצע מקדיש שעה וחצי מדי יום לכלי בינה מלאכותית. משתמשים שהגבירו שימוש השנה הוסיפו חצי שעה יומית לשגרה הדיגיטלית שלהם. מדובר בזמן משמעותי שמעיד עד כמה הכלים הפכו למעין שכבת חשיבה נוספת המלווה אותנו בעבודה, בלימודים ובשאלות בחיי היום יום.

דור שצומח עם AI בילט אין
הילדים שלנו גדלים לתוך עולם אחר. גיל החשיפה הממוצע לכלי AI עומד על קצת מעל עשר. זהו דור שמקבל את הטכנולוגיה והחדשנות כמובנת מאליה ולא רואה בה משהו שיש ללמוד אלא כלי טבעי ממש כמו עיפרון או דפדפן. ההשפעה על מערכות החינוך, על ההרגלים ועל דפוסי החשיבה כבר ניכרת גם בשטח.

בינה מלאכותית כחבר קרוב
בני הנוער הולכים צעד נוסף קדימה. כמעט מחצית מהם אמרו בסקר, שבנושאים מסוימים הם אפילו סומכים על AI יותר מאשר על חברים. אחד מכל חמישה סבור שהוא יכול לפתח קשר רגשי אמיתי עם מודל שיחה AI גנרטיבי. זו הצצה מרתקת לעולם רגשי חדש שבו הטכנולוגיה הופכת לחבר ודמות מלווה, לא רק כלי עזר.

הורות בעידן של שותף דיגיטלי
גם בתוך המשפחה חלו שינויים. כרבע מההורים מרגישים שה-AI הפך אותם להורים טובים יותר בזכות ייעוץ מהיר, רעיונות וליווי יומיומי. מנגד, יותר משישים אחוז מבני הנוער מרגישים שה-AI קצת מחליף את ההורים בהתייעצות. מדובר בשינוי עמוק במבנה היחסים ובמקורות הסמכות.

הרשתות החברתיות מלהיבות אך פחות אמינות
הפיד מתמלא בתוכן שנוצר בלחיצת כפתור. כמעט ארבעים אחוז מהמשתמשים מרגישים שהרשתות מעניינות יותר מאז כניסת ה-AI. במקביל, מעל מחצית מהמשיבים מציינים שחלה ירידה באמון במידע שהם צופים בו. הפער בין ידיעה לבין ספק הפך לגדול מתמיד, והמודעות לפייק ניוז בהתאם עולה.

הצרכנות הישראלית מקבלת יועץ חדש
הישראלים מסתמכים על AI גם בהחלטות קנייה. 42% ידחו רכישה אם ההמלצה הדיגיטלית תציע אחרת. כמעט חמישית יבחרו מוצר פשוט בגלל שהבינה המלאכותית אמרה שכדאי. הכלי הפך למעין חבר חכם שמתקן החלטות רגע לפני הקופה.

העסקים הקטנים מצמצמים פערים
גם המגזר העסקי משנה כיוון. כמעט מחצית מהעסקים הקטנים כבר משתמשים בכלי AI לניהול, שיווק ושיפור תהליכים. חלקם כבר משקיעים כספים במנויים מתקדמים. מה שהיה נחלת חברות ענק הופך לכלי שזמין לכל בעל עסק מהצפון ועד אילת.

עתיד בין התלהבות לחשש
הציבור הישראלי נע בין תקווה לדאגה. ארבעים ואחד אחוז מאמינים שהיתרונות ינצחו בטווח הארוך. מנגד, שישה מכל עשרה חוששים מהתפתחות מהירה מדי. רוב מוחלט, שמונים וארבעה אחוז, תומך ברגולציה כדי להבטיח שהטכנולוגיה תשרת אותנו ולא להפך. מעניין לראות שגם צעירים רבים מדגישים את החשיבות של אחריות אישית בשימוש.

לקראת 2026
אם שלוש השנים האחרונות שינו את היומיום שלנו כך, אפשר רק לדמיין מה צופן העתיד הקרוב. ישראל נמצאת בחזית האימוץ הטכנולוגי, והתמונה שמתגלמת מולנו היא של חברה שעוברת עדכון גרסה עמוק. המפגש בין יצירתיות אנושית לבינה מלאכותית רק מתחיל והפרק הבא צפוי להיות מרתק מתמיד.

חדשות טכנולוגיה, בינה מלאכותית, סייבר ועוד - מור בסן

תפריט נגישות