חברת גוגל, חשפה היום כלי חדשני וניסיוני בשם Pomelli, המעוניין לשנות את כללי המשחק באמצעות AI עבור עסקים קטנים ובינוניים.

באמצעות סריקת אתר האינטרנט שתבחרו לשתף בו, הפלטפורמה החדשה לומדת את "ה-DNA של המותג" ומייצרת חומרי שיווק מקצועיים ומותאמים אישית תוך דקות.

בעולם שבו נוכחות דיגיטלית היא הכרח, עסקים קטנים ובינוניים (SMBs) נתקלים לעיתים קרובות במחסום משמעותי: יצירת תוכן שיווקי איכותי, עקבי ומקצועי. בין אם מדובר במחסור בזמן, בתקציב או בצוות עיצוב ייעודי, התוצאה היא לרוב קמפיינים שאינם ממצים את הפוטנציאל של המותג.

כעת, Google Labs, חטיבת הניסויים של גוגל, מציגה פתרון AI חדשני ושאפתני שנועד לטפל בדיוק בבעיה זו: Pomelli.

צפו בהדגמה של גוגל

איך זה עובד? "DNA עסקי" בשלושה שלבים

Pomelli הוא כלי שיווק ניסיוני המופעל על ידי בינה מלאכותית, שפותח בשיתוף עם Google DeepMind. מטרתו היא לאפשר לכל עסק, ללא קשר לגודלו, לייצר חומרי שיווק מרהיבים הנאמנים לזהות המותגית שלו, ובמהירות שיא.

התהליך פשוט להפליא ומתבסס על שלושה שלבים עיקריים:

סריקת האתר ויצירת "DNA עסקי" (Business DNA): במקום לדרוש מהמשתמש להזין ידנית הנחיות מורכבות, Pomelli מתחיל בבקשה פשוטה: הזינו את כתובת אתר האינטרנט שלכם. ברגע זה, ה-AI סורק את האתר ומנתח אותו לעומק. הוא מזהה באופן אוטומטי את האלמנטים המרכזיים המגדירים את המותג ובונה "פרופיל DNA" ייחודי. הפרופיל הזה כולל:

פלטת הצבעים הרשמית של המותג. הגופנים (פונטים) שבהם האתר משתמש. סגנון התמונות והאסתטיקה הוויזואלית. "טון הדיבור" (Tone of Voice) של המותג, ועוד.

2. לאחר שפרופיל ה-DNA הושלם, Pomelli עובר לשלב הרעיוני. המערכת מציעה באופן יזום רעיונות לקמפיינים שיווקיים המותאמים ספציפית לעסק ולסגנון שלו. אם למשתמש יש כבר רעיון משלו, הוא יכול פשוט להזין הנחיה (פרומפט) טקסטואלית, ו-Pomelli ייצר תוכן בהתאם לחזון הספציפי.

3. יצירת חומרים שיווקיים (Assets): זהו השלב הסופי והמרשים ביותר. בלחיצת כפתור, Pomelli מייצר מגוון רחב של חומרים שיווקיים (Assets) מוכנים לשימוש. אלה כוללים מודעות, פוסטים לרשתות חברתיות, תוכן לאימיילים ועוד – כולם מעוצבים באופן מקצועי ושומרים בקנאות על השפה העיצובית והטונאלית של המותג כפי שהוגדרה ב-DNA. מה שמעניין הוא, שהכלי גם כולל עורכים מובנים שמאפשרים לבצע התאמות בטקסט ובתמונות לפני ההורדה.

בשורה לעסקים קטנים

המשמעות של Pomelli עבור בעלי עסקים קטנים היא דרמטית. הכלי נועד לגשר על הפערים המשמעותיים של מיומנות עיצובית, זמן וכסף, שהיוו עד כה חסם מרכזי. במקום להיאבק עם כלי עיצוב מסורבלים או לשלם סכומים גבוהים לסוכנויות, בעלי עסקים יכולים כעת לייצר בעצמם קמפיינים הנראים כאילו הופקו על ידי מחלקת שיווק שלמה.

זמינות ושפות

בשלב זה, Pomelli הושק כעת כניסוי במדינות נבחרות (ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד) ובשפה האנגלית. בגוגל מדגישים כי המשוב מהמשתמשים בשלב זה יעזור לעצב את המשך הפיתוח של הפלטפורמה.

בעוד שמוקדם לקבוע כיצד ישפיע Pomelli על תעשיית העיצוב והשיווק בטווח הארוך, ברור שמדובר בצעד נוסף ומשמעותי של גוגל להנגשת כלי AI מתקדמים לקהל הרחב, עם התמקדות ברורה בפתרון בעיות עסקיות יומיומיות.

חדשות טכנולוגיה, בינה מלאכותית, סייבר ועוד - מור בסן

תפריט נגישות