40% מהצרכנים ישמחו לאפשר לסוכני AI לנהל עבורם את הקניות השגרתיות והתשלומים הקבועים, כך עולה ממחקר שערכה חברת העברות התשלומים הבינלאומית Checkout.com בקרב 4000 צרכנים.
המחקר, שנועד לחשוף מגמות חדשות בהתנהגות הצרכנית שמניעות את הכלכלה הדיגיטלית, מצביע על עלייה ברצון להעביר את כוח הקנייה וההחלטה לידי סוכני בינה מלאכותית שיודעים לחפש, להשוות תכונות ומחירים ולקנות בעצמם עבור הצרכן. המשתתפים העידו שהם מרגישים בנוח להאציל לסוכנים את הטיפול ברכישות אותם הם מגדירים כ"משעממות", כמו קניות מזון ומוצרים לבית, תשלום חשבונות וכו.
המגמה הזו מתבססת על הרגלים שכבר קיימים כיום. 42% מהמשתתפים אמרו שהם כבר השתמשו בבינה מלאכותית כדי למצוא רעיונות למתנות לבני זוגם, לבני משפחה וחברים ו-20% אף ביקשו ממנה לנסח בשמם ברכה לכרטיס יום הולדת. המשתתפים הביעו הסכמה להקצות לקניות על ידי AI Agents סכום של עד 850 שקל בממוצע, מה שמצביע על היווצרות רף אמון חדש ומשמעותי לקניות מבוססות סוכנים. שיעור האמון בסוכני AI גובר ככל שהגיל יורד, ומגיע ל-70% בקרב שכבת הגיל של 25-34 שנים.
המחקר מגלה שהנכונות להעביר את ניהול הקניות לסוכני AI פוחתת כשמדובר במתנות לאנשים קרובים והצרכנים מעוניינים לשמור את ההחלטה הסופית בידיהם. ארבעה מתוך עשרה ציינו כי הם חשים שמתן אחריות לסוכן בינה מלאכותית לבחור מתנות היא לא אישית מספיק, כשמדובר באירועים מיוחדים, מה שמעיד כי הצרכנים רואים בטכנולוגיה כלי עזר, לא תחליף לרגעים משמעותיים שמצריכים בחירה אישית ותשומת לב. חשש נוסף שעלה במחקר הוא מפני הונאות ושימוש לרעה במידע האישי, מה שמחייב מערכות אבטחה אמינות כדי להרחיב את אימוץ טכנולוגיות ה-AI בקרב הצרכנים.
חברת Checkout.com מספקת שירותי תשלומים מבוססי ענן לארגונים גדולים ומאפשרת להם לקבל תשלומים בכרטיסי אשראי, פייפאל, גוגל פיי, אפל פיי ועוד. בין לקוחותיה של צ'קאאוט חברות ענק בהן סוני, פיצה האט ונטפליקס וכן חברות פינטק ואינשורטק. מרכז הפיתוח הישראלי של צ'קאאוט נפתח בסוף 2022 ומוביל את פיתוח הפתרונות להפחתת סיכונים, מניעת הונאות ואימות זהויות לצד ניהול מוצר ושיווק לחברות בשוק המקומי והבינלאומי.
אולי יעניין אותך גם :







