בני נוער מוכשרים מהערים לוד, פתח תקווה ומזרח ירושלים הפכו את החופש הגדול לתקופה של עשייה חברתית, יזמות טכנולוגית ותרומה משמעותית לקהילה.
הנערים הם בוגרי התוכנית השנתית "אקוטק" של עמותת "מחשבה טובה". התוכנית מעניקה לבני נוער הכשרה טכנולוגית בשילוב יזמות עסקית. מטרתה היא להקנות להם כישורי למידה וחיים חיוניים. במהלך התוכנית, המשתתפים, בונים אתרים ורוכשים ידע ביזמות עסקית – חברתית.
בסיום התוכנית השנתית, בקיץ, מגיע החלק הקהילתי של ההתנסות המעשית: כל קבוצת נוער מלווה עסק קטן מקומי ומקדמת אותו עסקית על ידי בניית אתר מקצועי.
המטרה היא לתת לבני הנוער ניסיון פרקטי להתנסות במשימות אמיתיות ולקבל הבנה בתהליכי פיתוח אתרים, עבודה בצוות ויצירת קשר עם לקוחות , ובו בזמן לחזק את בעלי העסקים, שרבים מהם התמודדו עם קשיים בשנים האחרונות. הם לומדים לבנות אתרים מאפס בפלטפורמת Wix, משתמשים בבינה מלאכותית לעיצוב ותוכן, ויוצרים מוצר מותאם אישית לכל עסק.
פעילות בעיר לוד
הפעילות בעיר לוד מתקיימת במרכז הטכנולוגי המחודש של מחשבה טובה, בשיתוף קרן לוד ובתמיכת קבוצת ממן, שם צוות של בוגרות התוכנית, ביניהן תהילה, ג'אנה ואביה (בנות 15), בנו אתר מתוק במיוחד לעסק של סיוואר, שמכינה קינוחים ועוגיות ביתיות. סיוואר עצמה היא בעצמה בוגרת תוכנית אקוטק של העמותה, והפרויקט הזה יצר עבורה סגירת מעגל מרגשת.
הנערות מספרות על האתגר: "היה לנו מורכב לבנות אתר בשתי שפות כדי לסייע לבעלת העסק להתפתח ולהצליח. אחרי שנתיים קשות לבעלי עסקים בכל המדינה, הצלחנו לבנות לה אתר יפה ושימושי בשתי השפות, ואנחנו גאות במה שהצלחנו לעשות עבורה". האתר המקצועי, מותאם לדוברי עברית וערבית, כולל עיצוב מותאם אישית, תמונות מרהיבות ומידע על העסק.

- קרדיט מחשבה טובה
פעילות בפתח תקווה
בפתח תקווה, במסגרת ההתמחות, הבוגרים של תכנית "אקוטק" הקימו אתר חדש לבעלת עסק של קייטרינג. הם לא בנו רק אתר, אלא סיפור שלם שחיבר בין טעמים, מסורת וקשר אנושי. והכל סביב התרבות האתיופית העשירה. לקחו רעיון והפכו אותו למציאות דיגיטלית מרשימה. מיכל (בת 14) מספרת: "ישבנו בכיתה, עבדנו ביחד על האתר, ועם הזמן קלטנו שזה לא סתם אתר. זה משהו שמחבר את האוכל, התרבות והמשפחה של הקייטרינג מהעדה האתיופית לעולם. הרגשנו שאנחנו עושות משהו אמיתי, שמביא כבוד למה שחשוב לנו ונותן לזה מקום באינטרנט. למדנו בקורס של מחשבה טובה איך בונים אתר Wix מאפס, איך משלבים בינה מלאכותית לעיצוב ותוכן ואיך עובדים בצוות ומציגים תוצר מקצועי ואת הכל יישמנו בפועל לטובת העסקים בעיר שלנו וזה מאד מספק ומרגש".
לסיכום, מציינת אורנית בן ישר מנכ"לית עמותת מחשבה טובה: "מרגש להיווכח בבני נוער איכותיים ויצירתיים שמוכנים להשקיע ולתרום לבעלי עסקים קטנים בעיר ולקדם עבורם את העסק שלהם בזכות הכישורים והכלים שקיבלו בתכנית "אקו-טק". זו בדיוק כוחה של קהילה , לתת מכל הלב ולחזק את החברה בתקופה מורכבת."