סקר שהזמינה IBM מחברת O'Reilly Media בקרב כ-3,500 אנשי פיתוח ומנהלים מגלה כי כמעט כולם השתמשו בתוכנת קוד פתוח ב"היבט כלשהו של עבודתם" ו-94 אחוז הודו כי תוכנות קוד פתוח טובות יותר או שוות בעיניהם לתוכנות קנייניות של ספקיות ענן ספציפיות.
65% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם מעדיפים מיומנויות הקשורות לטכנולוגיות הקוד הפתוח הבסיסי (כגון Linux, Kubernetes או Istio), ואילו כ-36% העדיפו מיומנויות הקשורות לפלטפורמות ענן ספציפית (כלומר AWS, Azure או Google). בבואם לבחור ספקית ענן, 70% מהנשאלים אמרו כי הם מעדיפים ספקיות ענן המבוססות על תוכנות קוד פתוח.
"יותר ויותר מפתחים לומדים ועובדים על תוכנת קוד פתוח, ורובם אפילו מעדיפים זאת על פני טכנולוגיות קנייניות. מגמה זו, בשילוב עם המעבר ההולך וגובר לסביבות ארגוניות המבוססות ענן היברידי, ממחישים כי קוד פתוח הוא חשוב מתמיד בעידן הענן", אמר כריסטופר פריס, CTO ב-Open Tech IBM. "ראינו את תוכנות הקוד הפתוח ואת הענן גדלים באופן משמעותי בשני העשורים האחרונים, וברור מתמיד שעתידן של הטכנולוגיות הללו קשור האחד בשני באופן מהותי", הוא הוסיף.
הסקר התמקד גם ברקע המקצועי בתחום הקוד הפתוח ובהשפעתו על החלטות מנהלים בארגונים. לדוגמא, כמעט כל מנהלי הגיוס (87%) ראו בידע בקוד פתוח כיתרון חשוב ו-67% האמינו כי ידע בקוד פתוח מציע ערך טוב יחסית לטווח הארוך בהשוואה לניסיון עם פתרונות של ספקים ספציפיים.
כמעט שבעה מתוך עשרה נשאלים הסכימו במידה מסוימת או לחלוטין כי מעסיקים פוטנציאליים התרשמו מהעבודה על פרויקטים של קוד פתוח ואלה מובילים ל"הזדמנויות מקצועיות טובות יותר". כרבע ממנהלי הגיוסים הסכימו לחלוטין כי "קוד פתוח מושך כישרונות".
באופן כללי, המשיבים משייכים את הערך "טכנולוגיית קוד פתוח" עם רמת שכר גבוהות יותר והזדמנויות מקצועיות ותעסוקתיות לעומת יותר ממחצית מהנשאלים (54%) שהרגישו כי למידת מיומנויות מחשוב ענן של ספקים ספציפיים מגבילות "צמיחה מקצועית". המסקנה העולה מן הסקר היא שבמקום להתמקד במיומנויות הקשורות לענן של ספקית ספציפית, כדאי למפתחים לבנות מיומנויות סביב טכנולוגיות הקוד הפתוח העומדות בבסיס העננים הללו.
"פיתוח תוכנה בקוד פתוח היא הדרך הטובה ביותר לבנות תוכנה, ויש לכך השפעה על תחום הענן. מיומנויות הקשורות למסגרות וכלים בקוד פתוח חיוניים עבור מפתחים ומהנדסים מכיוון שמיומנויות אלה משמשות באופן רחב בסביבות ענן", אמרה רייצ'ל רומליוטיס. סמנכ"ל אסטרטגיית תוכן ב- O'Reilly Media.