טורניר הטניס היוקרתי מתחבר לעידן הבינה המלאכותית

שני כלים חדשניים מבוססי בינה מלאכותית של IBM – עוזר וירטואלי שעונה על שאלות בזמן המשחקים וכלי המנתח את הסיכוי ניצחון – מעניקים לאוהדי ווימבלדון חוויית צפייה מעמיקה, אינטראקטיבית ומדויקת יותר

לרגל פתיחת טורניר הטניס ווימבלדון 2025 השיקו IBM ומועדון הטניס של אנגליה (AELTC) – המארגנים של הטורני – שיתוף פעולה חדשני שמעשיר את חווית הצפייה של מיליוני המעריצים ברחבי העולם באמצעות חידושים מבוססי בינה מלאכותית, שהופכים כל צופה לפרשן בזמן אמת.


החידוש הראשון נקרא Match Chat והוא עוזר AI וירטואלי אינטרקטיבי שיכול לענות על שאלות האוהדים בזמן המשחק. ניתן לשאול אותו למשל "מי שבר יותר פעמים את ההגשה?" או "מי נראה חזק יותר כרגע?", והעוזר מספק תשובות מיידיות, המתעדכנות בזמן אמת, שמבוססות על ניתוח בינה מלאכותית של המשחק, היסטוריית המשחקים והיסטוריית השחקנים.


מעבר לניתוחים בזמן אמת, העוזר החכם Match Chat יהיה זמין גם לאחר סיום המשחקים במסגרת IBM Slamtracker – סיכום אוטומטי עבור מבחר משחקים בולטים. כך יוכלו האוהדים לחזור ולנתח רגעים מכריעים, סטטיסטיקות משמעותיות ודינמיקות במשחק גם לאחר החבטה האחרונה ולהעמיק את ההבנה והחיבור לחוויית המשחק.


החידוש השני קרוי Likelihood to win ומספקים ניתוח ותובנות על סיכויי הניצחון של השחקנים שמתעדכנים תוך כדי המשחק. הפיצ'ר בוחן את היסטוריית המשחקים והשחקנים, ונתונים אחרים כמו מומחיות ודינמיקת משחק, ומספק ניתוח מספרי, באחוזים, על סיכויי הניצחון של כל אחד מהם. כך מקבלים האוהדים תחזית שמבוססת על שילוב של נתונים אנליטיים ואינטואיציה מקצועית – עם חוויית מעקב עמוקה ומעורבת יותר.


הכלים הללו מבוססים על טכנולוגיית IBM watsonx – פלטפורמת הבינה המלאכותית העוצמתית של IBM שמאפשרת הפקת תובנות מתקדמות בזמן אמת, עם התאמה ייחודית לז'רגון המקצועי של עולם הטניס העולמי, ול"שפת" ווימבלדון. שיתוף הפעולה בין IBM לווימבלדון נמשך כבר 35 שנה – והוא מהוותיקים בענפי הספורט.


החידושים זמינים לכולם דרך אפליקציית ווימבלדון או האתר הרשמי של הטורניר.


"אנחנו מחויבים להעניק לאוהדים את חוויית ווימבלדון הטובה ביותר – בין אם הם צופים בטלוויזיה, מאזינים ברדיו, עוקבים דיגיטלית או נמצאים במתחם עצמו", אמר עוסאמה אל-קסב, מנהל השיווק והמסחר במועדון ווימבלדון.

"החידושים שהכנסנו בשנים האחרונות, בשילוב עם IBM ובזכות טכנולוגיות בינה מלאכותית יוצרת, מאפשרים לנו לספק דרכים מרתקות יותר למאות מיליוני האוהדים ברחבי העולם להתחבר לאליפות. הפיצ'רים החדשים של השנה יאפשרו לקהל לחוות את המשחקים באופן עמוק ואינטראקטיבי מאי פעם."


ג'ונתן אדשק, סגן נשיא בכיר לשיווק ותקשורת ב-IBM הוסיף: "החידושים שהוספנו לאפליקציה ולאתר ממחישים כיצד הבינה המלאכותית של Watsonx מספקת לאוהדי הטניס תובנות חיות ומרתקות, שמעשירות את חוויית הצפייה סביב הטורניר ההיסטורי הזה והשחקנים המשתתפים בו. השותפות רבת השנים שלנו עם מועדון ווימבלדון היא עוד דוגמה לאופן שבו IBM מסייעת ללקוחות להפיק ערך ממשי וארוך טווח מהנתונים הייחודיים שלהם באמצעות AI"

Recent Posts

ארז שמש מונה לסמנכ"ל מכירות ושותפים בחברת אינטגריטי תוכנה

ארז שמש, 48, מונה לתפקיד ה- Chief Revenue Officer (סמנכ"ל מכירות ושותפים) של אינטגריטי תוכנה…

אוגוסט 20, 2025

חברת IVIX גייסה 60 מיליון דולר למאבק בפשיעה פיננסית עולמית באמצעות AI

חברת IVIX, המספקת פלטפורמת AI ראשונה מסוגה המסייעת לממשלות ברחבי העולם להילחם בפשיעה פיננסית בהיקפים…

אוגוסט 19, 2025

וואטסאפ משדרגת את חוויית שיחות הווידאו עם פ'יצרים חדשים

אפליקציית וואטסאפ ממשיכה להתפתח ומשיקה סדרת שדרוגים לשיחות הווידאו. מעכשיו תוכלו לקבוע ולתזמן מראש שיחת…

אוגוסט 14, 2025

גוגל משדרגת את Gemini: לומד אתכם יותר ויודע גם לשכוח

גוגל הכריזה על פיצ’ר חדש ומסקרן במערכת הבינה המלאכותית שלה, Gemini. מעכשיו, משתמשים בגרסה המתקדמת…

אוגוסט 14, 2025

חברת Appcharge גייסה 58 מיליון דולר לפלטפורמת התשלומים למשחקי מובייל

חברת Appcharge, המספקת כלי תשלומים ומכירה ישירה למפתחות משחקי המובייל המובילות בעולם, השלימה סבב גיוס…

אוגוסט 14, 2025